Nagłówki i ich wpływ na pozycjonowanie SEO
Nagłówki służą do separacji oraz odznaczania części tekstów. Mają za zadanie nadać sens całemu akapitu i to, co najważniejsze przedstawić właśnie w sobie. Pomijając kwestie ładnego i przejrzystego pisania, nagłówki wpływają również na pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Ich rola na stronie zatem jest bardzo znacząca i warto dobierać je odpowiednio. Czyli jak? Dowiesz się w dalszej części artykułu.
Nagłówki H1 – ile ich umieścić na jednej podstronie
Nagłówek H1 jest nagłówkiem najważniejszym. Zazwyczaj (kwestia stylizowania) występuje on jako największy, najbardziej pogrubiony i na samej górze strony internetowej. Jak dumny paw pośród gęsi. Zaleca się użycie jednego nagłówka H1 na podstronie. Dzięki temu zapewnimy robotom Google ułatwienie i skoncentrujemy je od razu na najważniejszym zdaniu.
Nagłówki, a pozycjonowanie SEO – jak je nazwać
W celu osiągnięcia sukcesu w pozycjonowaniu nagłówki powinny zostać dobrane tak, by w swoim składzie zawierały najważniejsze informacje dotyczące tego, co chcemy sprzedać czy zareklamować. Najlepiej, by zawrzeć w nich słowa kluczowe. Takie, pod którymi chcemy, by nasza witryna internetowa wyświetlała się w wyszukiwarce Google.
Wysoka jakość nagłówków
Pisanie tekstów pod SEO w przeszłości wyglądało bardzo niechlujnie, pozycjonerzy dodawali słowa kluczowe w formach, które kompletnie nie pasowały do tekstu. Tyczyło się to nie tylko nagłówków, ale całych treści. Do dzisiaj spotykamy świeże teksty na strony, które wyglądają, jak by były pisane przez obcokrajowca, który nie zna polskich odmian słów. Wiemy, jak znaczące są słowa kluczowe, ale również jakość tekstu. Warto się trochę nagimnastykować umysłowo i tak ubrać tekst w słowa by był spójny i czytelny.

Wpływ indeksu na wagę nagłówka
Do dyspozycji mamy 6 nagłówków: H1, H2, H3, H4, H5, H6. Im wyższy indeks, tym mniejsze ma on znaczenie w tekście. Warto dlatego pisząc tekst schodzić z nagłówków w kolejności. Ważniejszy dla Google będzie nagłówek H2 niż H4, ponieważ jest on bliżej głównego nagłówka H1. Nagłówek H1 powinien zawierać słowo kluczowe, najważniejsze, które odnosi się do konkretnej podstrony. H2 może również zawierać słowo kluczowe, ale np. w długim ogonie. H3 słowa pokrewne i tak dalej.
Jeśli nie wiesz jak dobrać słowa kluczowe, zgłoś się do nas. Pozycjonowanie stron internetowych to nasz konik i chętnie podejmiemy się zlecenia, dobierzemy słowa kluczowe, ustawimy nagłówki na stronie oraz poprowadzimy firmowego bloga.
Brak komentarzy