Blog firmowy – błędy w prowadzeniu
Blog firmowy zalety
Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na blog firmowy w tematyce swojej branży, który jest zintegrowany ze stroną internetową firmy. Jest to bardzo dobry zabieg wpływający znacząco na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google, ale nie tylko. Zalety prowadzenia bloga firmowego znajdziesz tutaj. Blog firmowy to również narzędzie sprzyjające marketingowi internetowemu firmy. Jednak o czym warto pamiętać podczas tworzenia wpisów na bloga? Zobacz najczęściej występujące błędy w blogowaniu.
Brak regularności
To najczęściej występujący błąd, który potrafi pogrążyć najlepiej prosperujące firmy w internecie. Brak ciągłości w blogowaniu może poskutkować odstraszeniem klientów. Warto na samym początku ustalić plan działania, pomysły na treści, oraz co chcemy przede wszystkim przekazywać.


Blog firmowy bez pomysłu
Kiedy uporamy się z brakiem regularności, pojawia się nowy problem – NUDA! Treści na blogu firmowym muszą być wartościowe, ciekawe i zachęcające do przeczytania. Osoba poświęca swój czas na przeczytanie postu, więc odwdzięcz się jej konkretnymi informacjami. Tchnij życie w posty i dodaj wyszukane obrazy, nawiązujące do opisywanego tematu, podziel tekst na sekcję oraz korzystaj z nagłówków! Doda to zdecydowanie charakteru.
Tablica ogłoszeń
Blog firmowy to miejsce, w którym dzielimy się swoją wiedzą, doświadczeniem, zdobytymi informacjami, przeżyciami itp. Jeśli ktoś chciałby od nas kupić jakiś produkt, to po prostu wszedłby w ofertę na sklepie. Warto ograniczyć prezentację produktów do minimum.


Brak interakcji
Tutaj kluczowe jest nie tylko odpowiadanie na komentarze czytelników, ale również zachęcanie do ich wystawiania. W jaki sposób najlepiej tego dokonać? Zadawać pytania w poście. „Co wy uważacie na ten temat?”, „Czy warto zwracać na to uwagę?”, „Dajcie znać, jakie są wasze odczucia po przeczytaniu tego postu”.
Linkowania
Ważne pod kątem SEO również są linkowania zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Doceniają je również klienci. Szybkie przekierowanie w celu rozwinięcia wątku, nawiązania do poprzednich postów i przedstawienia definicji. Warto z nich korzystać dla lepszego pozycjonowania bloga.

Blog firmowy
Powyższe błędy bardzo często odwiedzają blogi firmowe. Jeśli posiadasz już jakąś bazę postów, koniecznie sprawdź ich jakość, a przy pisaniu nowych treści pamiętaj o tej liście. Zachęcamy do dodania naszego postu do listy zakładek i sprawdzania błędów przed przystąpieniem do pracy nad blogiem.
Czy wy popełniacie któryś błąd z powyższych, a może dodalibyście jakiś dodatkowy? 😊
Brak komentarzy