Blog firmowy

Blog firmowy – błędy w prowadzeniu

Blog firmowy zalety

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na blog firmowy w tematyce swojej branży, który jest zintegrowany ze stroną internetową firmy. Jest to bardzo dobry zabieg wpływający znacząco na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google, ale nie tylko. Zalety prowadzenia bloga firmowego znajdziesz tutaj. Blog firmowy to również narzędzie sprzyjające marketingowi internetowemu firmy. Jednak o czym warto pamiętać podczas tworzenia wpisów na bloga? Zobacz najczęściej występujące błędy w blogowaniu.

Brak regularności

To najczęściej występujący błąd, który potrafi pogrążyć najlepiej prosperujące firmy w internecie. Brak ciągłości w blogowaniu może poskutkować odstraszeniem klientów. Warto na samym początku ustalić plan działania, pomysły na treści, oraz co chcemy przede wszystkim przekazywać.

Blog firmowy jak pisać

Blog firmowy bez pomysłu

Kiedy uporamy się z brakiem regularności, pojawia się nowy problem – NUDA! Treści na blogu firmowym muszą być wartościowe, ciekawe i zachęcające do przeczytania. Osoba poświęca swój czas na przeczytanie postu, więc odwdzięcz się jej konkretnymi informacjami. Tchnij życie w posty i dodaj wyszukane obrazy, nawiązujące do opisywanego tematu, podziel tekst na sekcję oraz korzystaj z nagłówków! Doda to zdecydowanie charakteru.

Tablica ogłoszeń

Blog firmowy to miejsce, w którym dzielimy się swoją wiedzą, doświadczeniem, zdobytymi informacjami, przeżyciami itp. Jeśli ktoś chciałby od nas kupić jakiś produkt, to po prostu wszedłby w ofertę na sklepie. Warto ograniczyć prezentację produktów do minimum.

Blog firmowy jak zacząć
Blog firmowy jak pisać

Brak interakcji

Tutaj kluczowe jest nie tylko odpowiadanie na komentarze czytelników, ale również zachęcanie do ich wystawiania. W jaki sposób najlepiej tego dokonać? Zadawać pytania w poście. „Co wy uważacie na ten temat?”, „Czy warto zwracać na to uwagę?”, „Dajcie znać, jakie są wasze odczucia po przeczytaniu tego postu”.

Linkowania

Ważne pod kątem SEO również są linkowania zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Doceniają je również klienci. Szybkie przekierowanie w celu rozwinięcia wątku, nawiązania do poprzednich postów i przedstawienia definicji. Warto z nich korzystać dla lepszego pozycjonowania bloga.

Blog firmowy linkowanie

Blog firmowy

Powyższe błędy bardzo często odwiedzają blogi firmowe. Jeśli posiadasz już jakąś bazę postów, koniecznie sprawdź ich jakość, a przy pisaniu nowych treści pamiętaj o tej liście. Zachęcamy do dodania naszego postu do listy zakładek i sprawdzania błędów przed przystąpieniem do pracy nad blogiem.

Czy wy popełniacie któryś błąd z powyższych, a może dodalibyście jakiś dodatkowy? 😊

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *