Social media i ich przyjaciółka CANVA

Social Media i ich przyjaciółka CANVA

Co to jest CANVA i jej wpływ na social media?

Canva to darmowa platforma, przepełniona gotowymi szablonami pod grafiki internetowe dla biznesu i nie tylko. Dzięki niej możesz w prosty sposób, ze swojego zdjęcia biznesowego stworzyć infografikę, zaprojektować cennik, broszurę czy plakat. Social media przepełnione są infografikami. Za pomocą CANVY bardzo szybko i w prosty sposób stworzysz taką grafikę samodzielnie.

Do czego można używać CANVY?

CANVA jest bardzo uniwersalna, jeśli chodzi o przeznaczenie. W platformie można wykorzystać szablony do cenników, grafik do mediów społecznościowych, ulotek, broszur, logo, planerów, plakatów, wizytówek, zaproszeń, ogłoszeń, infografik, okładek i moglibyśmy tak wymieniać w nieskończoność.
CANVA jest narzędziem nie tylko osób początkujących i laików na temat grafik, korzystają z niej również profesjonaliści. Różnorodność CANVY pozwala na wykorzystywanie jej możliwości w marketingu internetowym, jak również w prywatnych celach.

Social media i CANVA

W mediach społecznościowych infografiki są bardzo na topie. Otwierając Instagram, widzimy głównie zdjęcia. Długie teksty dostępne są dopiero po przejściu w konkretne zdjęcie. Dzięki infografice możemy przybliżyć odwiedzającym temat tekstu pod zdjęciem, zaciekawić go jakimś ciekawym sloganem czy interesującym pytaniem. Infografiki idealnie sprawdzają się również w płatnych reklamach na facebooku czy instagramie. Najważniejsze informacje od razu na zdjęciu, dotyczące aktualnej reklamy to strzał w 10!

Canva Social Media

Instrukcja korzystania z CANVY

Korzystanie z aplikacji dostępne jest po zarejestrowaniu konta. Rejestracji możemy dokonać poprzez konto na Facebook’u lub Google.
Po rejestracji  klikamy przycisk „UTWÓRZ PROJEKT”. Rozwinie się lista z różnymi opcjami projektu. Wybieramy jedną z opcji. Pojawi się nowe puste pole, wraz z dostępnymi szablonami po lewej stronie, aby wybrać szablon, wystarczy, że go przytrzymasz kursorem myszki i przeciągniesz na konkretne miejsce. Aplikacja daję możliwość mieszania projektów, zmieniania układu, kolorów, tekstów itp.
Po zakończonym projektowaniu wystarczy, że zapiszesz projekt, możesz go albo udostępnić swojej grupie w CANVIE lub zapisać na swoim komputerze. W zależności od wybranego projektu na początku platforma doradza, w jakim formacie najlepiej zapisać swoją pracę.

Wady CANVY

Powtarzalność – Projekty wykonane w CANVIE może i są profesjonalne, ładne i urozmaicają zdjęcia, plus oczywiście oszczędzają pieniądze, ale projekt wykonany na platformie nigdy nie będzie unikalny, szata graficzna ulotki to jeszcze do przejścia, jednak w przypadku logo zaczynają się komplikacje.
Ograniczenie – Jeśli chcesz tworzyć grafiki z konkretną czcionką, może się okazać, że jej po prostu nie ma, ponieważ wersja podstawowa CANVY ma okrojoną ilość dostępnych czcionek i może nie posiadać polskich znaków. Rozwiązaniem na taką sytuację może być wykupienie CANVA PRO i dogranie swojej czcionki. Kolejnym ograniczeniem jest tło, ponieważ w wersji darmowej zablokowana jest opcja przeźroczystego tła. Tutaj dostajemy kolejny pretekst do wykupienia wersji PRO, która w swojej ofercie taką opcję tła posiada.

A Ty co myślisz na temat CANVY? Lubisz tworzyć swoje projekty sam, czy może jednak oddać to zadanie profesjonalistom? Daj znać w komentarzu.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *