Jak zrobić Landing Page

Jak zrobić Landing Page

Co to jest Landing Page

Landing Page jest to strona internetowa, skoncentrowana na jednym zadaniu. Oznacza to, że nie posiada żadnych podstron, o nas, portfolio, czy historii firmy. Landing Page ma się skupić na jednej konkretnej rzeczy. na przykład na sprzedaży nowej książki. Jak stworzyć poprawny i działający na odbiorców Landing Page? Dowiesz się z naszego wpisu.

Jak zrobić Landing Page

Pierwszym zadaniem, jakie Cię czeka to przygotowanie tekstów. Jednak, by je stworzyć, musisz wiedzieć co w nich zawrzeć, by były one mocne. Warto rozpisać sobie odpowiedzi na najważniejsze pytania. Cała strona powinna w odpowiedniej kolejności, płynnie odpowiadać na następujące po sobie pytania, ponieważ odpowiednio skonstruowana ścieżka klienta pozwoli na sprawne przedstawienie oferty oraz zapewni dotrwanie do końca.

Jaki jest cel strony internetowej

Określ jakie zadanie ma spełniać strona. Czy pozyskiwanie nowych klientów, sprzedaż produktu lub usługi, pozyskiwanie adresów mailowych do Newslettera. Możliwości jest naprawdę sporo, przypuszczam, że już wiesz, czego potrzebujesz.

Idealny klient

Następnym krokiem jest opisanie szczegółowo idealnego klienta. Ważne są detale. Im więcej, tym lepiej, ponieważ łatwiej będzie Ci określić grupę docelową oraz problemy, które ten klient może mieć.

Korzyści

Określ co najmniej 3 korzyści płynące ze skorzystania z Twojej oferty. Odpowiedz na pytanie, co klient zyska, kupując Twój produkt oraz co dobrego dostanie.

Pisanie tekstów schematem AIDA

AIDA to ustalony schemat pisania tekstów. Praca ze schematem znacząco ułatwia tworzenie tekstów. Zobacz, w jakiej kolejności tworzyć elementy, by otrzymać dobry jakościowo landing.

AIDA

A (Attention – Uwaga) Jest to pierwsze spotkanie z klientem. Pierwsze co ukaże mu się na oczy po wejściu w nasz Landing Page. Co powinno się tu znajdować? Mocny nagłówek, przyciągający uwagę. Warto odnieść się do problemu lub potrzeby klienta.

I (Interest – Zainteresowanie) Zainteresowanie klienta to ważny element. Tutaj często firmy polegają, ponieważ nie skupiają się docelowo na osobie po drugiej stronie ekranu, a na produkcie. Należy przedstawić klientowi jego problem, skąd się wziął oraz pokazać jak może wyglądać życie bez tego problemu. Mocne zaznaczenie różnic z problem i bez skutecznie zachęca klientów do skorzystania z oferty.

D (Desire – Pragnienie) Ta część działać ma pobudzająco na klienta. Musi on poczuć chęć i pragnienie posiadania Twojej oferty. Przedstaw swój produkt, opowiedz o jego najlepszych atutach, korzyściach płynących z posiadania go. Warto posłużyć się w tym momencie statystykami i opiniami klientów. Wzbudzi to zaufanie oraz podwyższy poziom pragnienia.

A (Action – Działanie) To już ostatnia część schematu. I co, szybko poszło? Przechodząc do ostatniego elementu, wywołaj akcję i wezwij do działania. Zaprojektuj wyjątkowy przycisk, który przeniesie klienta do odpowiedniego miejsca (kontakt, oferta, sklep). Nie stosuj standardowego Kup Teraz, Landing Page to nie Allegro. Skoro cała Twoja oferta przedstawiona powyżej jest wyjątkowa i unikatowa, zadbaj również o wyjątkowy przycisk. Nawiąż w nim do celu i potrzeby klienta.

Styl tekstu

W zależności od oferty należy dobrać odpowiednio styl pisania. W przypadku produktu kierowanego do młodego klienta można śmiało używać skrótów, slangów, luźnego stylu, ale jeśli produkt ma trafić do osób dorosłych i poważnych, należy posługiwać się zwrotami grzecznościowymi, pisać w odpowiedniej formie itd. We wszystkich tekstach, niezależnie czy do młodych, czy do starszych należy unikać zdecydowanie lania wody. Krótko i konkretnie będzie lepsze niż długo i elokwentnie.

Trudności z tworzeniem Landing Page

Jeśli mimo naszych powyższych rad, nadal nie potrafisz skonstruować Landing Page, zalecamy spróbować odpowiedzieć po prostu na pytania klientów. Na przykład rozwiąż problemy, które trapią Twoją grupę docelową i pokaż im, że z Twoją ofertą pozbędą się problemu. Jeśli jednak taka forma nie sprawi Ci satysfakcji i nie spełni oczekiwań lub co najgorsze nie spełni swojej funkcji, możesz skontaktować się z nami. Chętnie pomożemy.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *