Prowadzenie bloga firmowego – zalety
Blog firmowy to bardzo ważne narzędzie marketingowe dla każdego przedsiębiorcy. Niesie za sobą wiele korzyści, które poznasz już w tym artykule. Jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga, to po dzisiejszej lekturze zmienisz zdanie. Albo sam zasiądziesz za ster, albo zlecisz to nam. Prowadzenie bloga firmowego sprawdzi się zarówno w firmie świadczącej usługi, jak i w sklepie e-commerce. Niezależnie od prowadzonej działalności, w każdej dziedzinie znajdzie się miejsce na dobrej jakości treści, a co za tym idzie – eksperta branży.
Blog firmowy najlepszym sprzedawcą
Za pośrednictwem bloga firmowego jesteś w stanie sprzedawać swoje produkty lub usługi. Raporty Google donoszą, że aż 7 na 10 ankietowanych woli promocję produktów za pośrednictwem artykułów niż reklam. Przeważające na korzyść bloga nad reklamą elementy to brak krzykliwych haseł, a ogrom wartościowych treści, wyjaśnień działania oraz wzbudzenie chęci posiadania produktu lub skorzystania z usługi.
Budowanie marki
Blog firmowy to nie tylko sprzedaż swoich usług, ale również budowanie marki i autorytetu w branży. Publikując jakościowe treści, które nawiązują do wykonywanej działalności, firma uznawana jest przez odwiedzających za eksperta w dziedzinie.
Prowadzenie bloga firmowego buduję zaufanie nowych klientów
Regularne blogowanie pozwoli wzbudzić zaufanie nowych klientów. Przeglądając Twoją stronę internetową widać, że firma działa standardowo, ponieważ wpisy na blogu pojawiają się regularnie. Daję to klientowi poczucie bezpieczeństwa i stabilności oraz pokazujesz, że ciągle się rozwijasz.
Wzrost liczby odwiedzin na stronie internetowej
Za pośrednictwem ciekawych artykułów strona internetowa będzie częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów, ponieważ będą szukać wartościowych treści z Twojej dziedziny. Jeśli artykuł przypadnie im do gustu, to wielka szansa, że wrócą ponownie po kolejną dawkę wiedzy, a kto wie, może zostaną Twoim klientem.
Szczerość i otwartość firmy
Blog pozwala na łatwy kontakt klientów z firmą, można dodawać publiczne komentarze, które są widoczne przez wszystkich odwiedzających. Potencjalni klienci szybko zobaczą, że firma jest otwarta i przyjazna, chętnie nawiązująca kontakty z nowymi osobami więc warto jej zaufać.
Wpływ na pozycjonowanie
Roboty Google bardzo wysoko cenią strony internetowe, które regularnie się rozwijają, dodają nowe wartościowe treści. Nie ma lepszego sposobu na pozycjonowanie jak blogowanie. Pamiętaj jednak, że Google ceni tylko dobre jakościowo treści dlatego kopiowanie od konkurencji czy pisanie, byleby pisać wyrządzi większą szkodę niż pożytek. Strona internetowa popełniająca plagiat może zostać nawet zablokowana.
Szybka sprzedaż
Skoro prowadzimy bloga firmowego w sklepie e-commerce to warto zaprezentować w wyjątkowy sposób dostępne produkty. Standardowa prezentacja wszystkich produktów może nie być tak przekonująca, jak obszerny tekst opisujący, z jakimi problemami radzi sobie produkt oraz jakie korzyści dodatkowe płyną z jego posiadania. Dodaj na końcu artykułu przycisk pozwalający przedostać się do strony produktu i obserwuj zwiększoną sprzedaż.

Prowadzenie bloga firmowego – zalety
Blogowanie to długa lista zalet, korzyści płynące z prowadzenia bloga nie mają końca. Jednak jest kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę, by blog był sprzymierzeńcem naszej firmy, a nie wrogiem. O nich pisaliśmy tutaj: Blog firmowy – błędy w prowadzeniu. Jeśli zainteresował Cię temat blogowania i chcesz wiedzieć jak można promować bloga to wskazówki znajdziesz w tym wpisie, a jeśli chciałbyś oddelegować tę pracę specjalistom to zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy w ramach oferty pozycjonowania.
Brak komentarzy